Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindertehuis DE SPRANKEL

  • Brigitte Ekstein

    Hoi allemaal ,

    via mijn broer David Ekstein heb ik van deze site gehoord en vernomen dat onze naam veel werd genoemd.

    ik ben niet zo goed in namen maar herken wel een aantal.

    ook de verhalen heel herkenbaar

    de laatste keer dat ik op de Sprankel ben geweest is 6 jaar terug.

    iemand in mij straat werkte als begeleidingster en werkte op de bosgalm ,ze vertelde dat het oude gebouw werd afgebroken. dus als ik wilde mocht ik langs komen.

    precies 30 jaar en 1 dag later toen ik daar vertrok naar pleegouders ben ik weer terug .

    samen met mijn kinderen ben ik er geweest om te laten zien waar mama heeft gewoond en samen met haar broers de jeugd heeft doorgebracht.

    had ook nog foto's van binnen de bosgalm meegenomen .

    de tv stond nog steeds in de zelfde hoek en de eettafel ook maar leuk om zo je herinneringen op te halen.

    ik woon nog steeds in Veldhoven en kom nog geregeld in de sprakelbossen als IVN -schoolgids

    de bossen en de speel velden zijn erg veranderd en een aantal dingen heel herkenbaar.

    ik weet dat er in Veldhoven nog mensen wonen die op de sprankel werkte

    José eerst woonde ze als pupil en er later werkte in de wasserette en sprak me een aantal jaren geleden aan als Brigitje (wat ik al jaren niet had gehoord dat ze zo aanspraken)

    ze wist wie ik was ,en kon veel vertellen .ik hoop dat ik haar nog tegenkom en haar vragen of ze wil reageren op de site

    van de directie kom ik de hr.de Groot regelmatig tegen

    ik heb ook nog een aantal foto's van vakantie en carnaval ik heb ze ooit gekregen van juf Joke van de zonnehoek en Tonneke Snelders.

    groetjes Brigitte.

  • tineke aerts

    hallo ik ben tineke ik heb gewerkt als groepsleidster op okki met riet van dongen ik ken uit die tijd jean pierre kamphuis claudia sonnemans henny ypelaar, bij pinokkio werkte willemien waarma waar ik vaak slaapdiensten mee draaide weet nu dat het een jante betonhuis is.

  • Herma van Rijen van Rioel

    Hoi

    Kwam mijn naam tegen ben stagaire van de Sprankel groeop Bosgalm ken de namen Ekstein en Paolo Brocca en Franca en Angelo. Was in Juli op de Sparankel wat nu anders heet was erg finm maar ook best emotioneel. Houd er leuke herinerringen aan die tijd!! En ja Paulo Colete en Nana Mouskori weet ik ook nog.

    Groetjes Herma

    p.s wist niet dat Dhr van Rixtel overleden was .

  • margie smans

    Hallo ik ben Margie Smans,

    Mijn broer rinus en zusjes corrie en jetje hebben er ook gewoond.

    Ik heb er tussen 1967 - 1970 gewoond mijn broer en zussen iets langer.

  • dionne pique

    Heb zelf met mijn broertjes op de sprankel gezeten dat was ergens in 1983/ 84

    Wie heeft er in die tijd daar ook gezeten ben zo benieuwd.

    Ben er vorig jaar langs gereden het heet nu anders onderdeel van Jantje beton.

    Wie weet er meer over die tijd.

    Gr Dionne

  • ron1212

    hallo ik heb ook op de sprankel gezeten van1975-1978 ik heb daar best wel een fijne tijd gehad ik woonde bovenaan(achter het voetbalveld)stonden 2 grote vierkanten huizen ik woonde in de linker ik herinder mij niet veel wel iemand die in een dafje reed een vrouw

    voor het snoep winkeltje kregen we toen 0,25ct(was dacht ik tot een bepaalde leeftijd) later werd het een gulden>

    weet nog bij het (achter het hooftgebouw)een parkeerplaats was en als je die volgde ging je richt tuinen(bloemen) en rechts in de bocht ging je richting snoepwinkeltje(bij speeltuin)rechts? ging je met de bocht mee kwam je lang het voetbalveld liep wat omhoog wie heeft er toen ook gezeten in het linker gebouw .

    graaag verneem ik het periode 1975/78

    groet ron

  • Nico Spruijt

    Hoi hier Nico Spruijt…ik heb ook op De Sprankel gezeten van ong.1970 tot 1973 denk ik…samen met m'n zusje Marian….

    De Smansjes ken ik nog wel…Margie,Rinus en Corrie….jammer genoeg nooit meer gezien….leuk om te horen dat ze nog leven.(hoop ik)

    Ik heb er 'n leuke avontuurlijke tijd gehad.

    Voor info: spruijtmusicstudio@gmail.com

  • monique masolijn

    ik heb ook op de sprankel gewoont samen met mijn zus corrie ik geloof van 1976 tot1981 of nog iets langer

  • David Krom

    Ik heb ook op de sprankel gezeten in 1985 / 1986. Ik weet er nog wel een aantal namen van andere bewoners die ik ook nog vaak zoek via hyves en facebook zoals Esther van Empel, Helene, Harold, en Lars,

    Ik heb eerst in de O&O groep gezeten, later ben ik naar de jongensgroep gegaan. Erg leuke tijd gehad en vele herinneringen aan overgehouden. Met de jongensgroep in Veldhoven voetballen tegen het 1e elftal damesvoetbal, stappen in de kers in oerle en 's nachts ontsnappen om met mijn toenmalige vriendinnetje af te spreken.

    Ik hoop via dit prikbord meer mensen uit die tijd te vinden dus als je nog iets weet van die tijd, mij of andere namen kent, mail gerust naar davie@live.nl

  • Bas Maas

    Via schoolbank en google op deze site terecht gekomen.

    Heb zelf kort op de sprankel mogen verblijven van 1975 t/m1976.

    Daarna overgeplaatst naar een vezorgens tehuis op de prinsessenpad in Veldhoven.

    Dit verzorgens tehuis werkte samen met De Sprankel.

    Dit werd geleid door Tante Ans ,zo noemde we haar.

    Namen die ik mij nog herinner zijn David en Philippe (broers) ,Diana ,Anita en Helga.

    Zelf zat ik er met mijn tweelingbroer Jan-Peter.

    Ik hoop dat iemand mij nog iets ken vertellen over deze mensen.