Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindertehuis DE SPRANKEL

  • Ludwig Reis

    Hallo,

    Ik weet niet zeker of ik in sprankel heb gezeten. Zo ja, dan is dat geweest vanaf 1952 tot en met 1957.

    Zijn er mensen die iets meer weten over die periode en daar misschien zelf ook gezeten hebben?

    Ik ben eigenlijk al heel lang op zoek naar mijn verleden en zou graag iets meer daar over willen weten.

    Ludwig Reis

  • miny

    Hallo,

    Ik heb ook daar gewerkt maar dan wel op ukkepuk.Graag even een reactie alvorens ik verder ga. Jammer dat ik niet wist dat er in 2012 weer een reunie is geweest.

    Miny

  • Henny van Eijk

    Beste ( oud) bewoners en leiding,

    Toevallig kom ik op deze site ( het zal de “oude” dag zijn dat je wil weten hoe het met de een en ander is…)

    Wat jammer dat ik niets wist van de reunie, spreek ook niemand meer van vroeger, zie wel Joke van Veghel voorbij komen op deze site. De namen van Jose Waarma, Ans van de Heykant, Lia Tops en het hoofd zuster Louisianan en nog een paar bekende van Hummeloord , die herinner ik mij nog. Van de andere afdelingen de namen Lia, Francy, Coleta, Joke,Riky, Marylou,maar ook Herman en nog een man die er toen werkte, weet zijn naam niet meer.

    In het huis meteen bij de poort woonde toen “De Bezempjes” .

    Ik herinner mij Trees Martens nog een huishoudelijke hulp die intern was.

    Ik heb gewerkt op De Sprankel van 1966 tot en met 1972, toen ging ik trouwen en moest je je ontslag nemen. Even op de receptie en begon daarna aan de opleiding Kinderbescherming A in Den Bosch met Jose Waarma . Wij werkten toen op Hummeloord. Ik weet nog wel dat er een Surinaamse tweeling was, wat een mooie kindjes!! Jean en Joan dacht ik…?? En nog een tweeling: Marie-Jose en Margriet.

    Maar ook Guido, Willeke,Johan, Mohammed en Arno. Deze laatste had zijn armpjes in kokertjes anders stak hij zijn vingers in zijn mond en spuugde de hele tijd…zo zielig !!

    Na mijn diploma ben ik in april 1970 gaan werken op de Eekhoorn, daar werkte ook Francy Louwers, via haar heb ik mijn man leren kennen en inmiddels zijn we al ruim 40 jaar getrouwd. Francy is getrouwd geweest met de broer van mijn man . Haar heb ik voor het laatst gezien bij het overlijden van haar ex man in okt 2011.

    Lia Adams heb ik wel regelmatig gesproken omdat mijn moeder nog in Veldhoven woonde, jammer dat het contact is verwaterd. Mijn moeder is overleden en ik woon al weer 37 jaar in het westen van Brabant tegen Zeeland aan, je komt dan vrijwel niet meer in Veldhoven….

    Ik zag op internet dat er ook een website is in aanmaak over het begin van St Jozef naar De Sprankel en verder…..

    Als ik weer eens in Veldhoven ben rij ik toch nog eens langs De Sprankel!!

    Het ga jullie allemaal goed, met groet, Henny

  • Karin van der Poel (Karen van de Mortel)

    Beste Thea,

    Vanavond dit forum ontdekt, geweldig ! Ik ben Karen van de Mortel (toen bekend als Karin van der Poel) en zat er van 1971 t/m 1973. Zelf op de Eekhoorn en Heidehuppers geloof ik. Ik zie de groep kinderen die je noteerde die in jouw groep zaten. Erwin, mijn broertje zat toen denk ik ook bij jou (hij had geloof ik op de Hummeloord en op Okki gezeten).

    Ik zou het geweldig vinden als iemand mij meer nieuws of foto's zou kunnen sturen van mijn periode.

    Zelf maak ik het heel goed nu, al weet ik dat de tijd op de Sprankel niet altijd even gemakkelijk is geweest.

    Ik ben getrouwd, leid een druk en gezellig leven met mijn franstalige man en mijn dochter ten Zuiden van Brussel.

    Beste groeten,

    Karen

    karenvandemortel@yahoo.fr

  • Antoine lauwerijssen

    Laat iets weten .

    Ik heb er 55 jaar geleden gezeten samen met mijn broer en zuster.

    Groetjes Antoine lauwerijssen .

  • Caroline Verstappen

    Ik heb een berichtje voor Riny Heefer. Ben jij een zus van Henny Heefer? Henny logeerde tussen ca 1964 en 1968 vanuit de Sprankel vaak in de weekenden bij ons in Someren. Voor mij was hij als een grote broer en ik heb hem ook heel erg gemist toen hij in 1968 naar een pleeggezin ging. We zijn daar nog wel een keer op bezoek geweest (dacht dat dit in de omgeving van Nijmegen was) maar daarna heb ik hem nooit meer gezien. Gonnie is ook wel eens bij ons geweest, ik heb daar nog ergens een foto van. En natuurlijk heb ik ook nog foto's waar Henny en ik samen op staan. Mocht je dit lezen, dan zou ik het heel erg fijn vinden als je me een keer laat weten hoe het met hem gaat.

  • Lies Besems

    Hallo oud mede bewoners van De Sprankel,

    Mijn naam is Lies [vroeger Liesje}, en ik heb vanaf 1960 tot 1974 op De Sprankel gewoond. Eerst met mijn broers, Geert, Hein , Frans, Rini en Ad, en later kwamen mijn andere broertjes en zusjes erbij nl, Chris, Nannie , Corrie, Bennie en Kees. Eerst in de Zonnehoek, toen de Leeuwerik en later De Mast. Namen die ik me nog kan herinneren zijn: Karin, Desire, en Anita Oerlemans, Paul en Marianne Brands, Fris van Schijndel, Ria Klaasen, Rianne van Berkel, Franca,Nico Spruit,Peter konings, de kinderen Schamps, de Akkermans.

    Ik las iets over een reünie,hopelijk ben ik nog op tijd en kan ik evt andere bekennen vanuit die tijd ook inlichten.

    Leuk als ik nog van iemand wat hoor.

    Warme groet Lies Besems

  • Hca de Bruyn

    Annemarie werkte van eind 70 tot 1982 in Boxtel op het zonneke. Is dit jaar overleden.

    Ze heeft er altijd een hart voor haar werk gehad maar moest wegens haar ziekte stoppen multiple serculose.

    Ben in het bezit van veel foto's van college en kinderen uit die tijd. Wil ze wel uitdelen

    Groetjes Bert

  • Herma van Rijen van Riel

    Hoi Alda

    Ik deed stage op de Bosgalm toen jij daar werkte, de namen Coleta,Mary,Ans werkte daar toen ook.

    groetjes Herna van Riojen van Riel

  • silvia kools

    hallo,

    mijn vriend heeft ook bij kindertehuis de sprankel gewoond.

    wij zijn afgelopen weekend daar nog gaan kijken hoe het daar nu uitziet en of er veel veranderd is na zoveel jaar. en veel dingen waren nog gewoon hetzelfde zei die dat is dan wel heel leuk om te zien en om herinneringen op te halen van vroeger

    en een paar jaar geleden heeft ie via hyves ook foto's gehad van een ene agnes die daar toen werkte rond 1980-1981 en we hadden haar toen terug gemailt maar hebben nooit niks meer van haar gehoord!!!! wat wij wel heel jammer vinden. weet iemand hoe deze agnes met haar achternaam heet want het zou wel heel leuk zijn om haar nog eens te ontmoeten of contact te hebben. kan iemand ons misschien helpen???

    mvg, silvia