Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Leuke en minder leuke buurten in Den Bosch

• Bas & Cin

Hallo allemaal!

Wie kan mij vertellen welke buurten in Den Bosch leuk en zijn, en welke niet met het oog op een goede ligging (dichtbij/in centrum), criminaliteit en omgeving.

Samen met mijn vriend wil ik namelijk op zoek gaan naar een huurwoning, maar daar we nog niet erg bekend zijn in Den Bosch zijn we op zoek naar wat meer informatie!

Alvast bedankt,

Bas & Cin

• Peter Schans

Het zal me wel niet door iedereen in dank worden afgenomen, want het is natuurlijk niet politiek correct, maar vooruit. Iedereen heeft recht op advies en de waarheid.

Buurten waar ik niet zou willen wonen zijn:

De Hambaken, De Bartjes, De Hofstad, De Donk en De Reit. Maar daar staan wel de meeste huurwoningen. Met name De Hambaken is regelmatig op negatieve tot zeer negatieve wijze in het nieuws.

Goed wonen is het in de binnenstad, Den Bosch-Zuid (met name rond de Pettelaarseweg en Zuiderparkweg), De Maaspoort, De Morgen, De Vughterpoort, Empel en Engelen. Maar dan moet je dus ook een dikke portemonnee meenemen. Bovendien vind je in wijken als De Maaspoort, De Morgen, De Vughterpoort en Empel vrijwel alleen koopwoningen.

De Kruiskamp is een wijk die er net tussenin zit. Sommige gedeeltes van de wijk zijn zwaar verloederd. In andere is het goed wonen. Zoals de zogenaamde Belgische buurt. Prachtig winkelcentrum De Helfheuvel, geheel overkapt, grootste van Brabant. Maar drie jaar na de opening al enigszins verloederd. Helaas.

Peter

• Bas & Cin

Peter,

Dank je wel voor je duidelijk informatie!! Aan een eerlijke mening hebben we het meeste!

Daar kunnen we wat mee!

Groetjes,

Bas & Cin

• Nicolet

Hoi Peter - ik woon zelf ook in Den Bosch en ben op zoek naar een ander huurhuis. Kan je me vertellen waarom je niet naar de Reit zou willen verhuizen? De huizen zelf lijken me namelijk wel leuk, er is ook onlangs een nieuwbouwstuk neergezet. Hoop op net zo'n eerlijk antwoord als je aan Bas en Cin hebt gegeven!

• Peter Brummer

Beste Peter,

Inderdaad word het je niet door iedereen in dank afgenomen.Zo ook ondergetekende. Je noemt een aantal wijken met name De Hambaken als wijk waar je niet zou willen wonen, maar ben je daar zelf al eens geweest of ga je alleen op de publieke opinie af. En je noemt de Belgische buurt als prettige buurt nou ik heb daar gewoond en mijn hond wilde daar al niet meer uitgelaten worden.Tevens noem je als goede wijk de kruiskamp. Is dat niet die wijk altijd zo negatief in het nieuws is omtrent gekleurde medelanders? Kortom je noemt alle buurten waar jan met de pet woont als negatief tot zeer negatief! Ook vraag ik me af wat jij verstaat onder verloederen want wat is er dan al aan de Helftheuvel verloederd. Oja het grootste overdekte Winkelcentrum in Brabant is toch echt de Arendhof in Oosterhout.

Peter

• Cas

Hallo Bas en Cin

Ikzelf woon op de Hambaken en heb echt schoon genoeg van al dat commentaar. Er zijn inderdaad een paar straatjes bij waar ikzelf ook zoiets van heb… Maar de 1ste 2de 3de 4de 5de en 6de hambaken zijn prachtige buurten en dan heb je ‘'de’' Hambaken. Harstikke gezellig je hebt er mooie pleinen die onlangs nog opgeknapt zijn. Je hebt er multiculturele buurtfeesten. Ik weet niet of jullie kinderen hebben maar er genoeg groen, leuke speeltuinen en een goede bassischool. Minder is het winkelcentrum waarin vooral discounters zitten maar 5 minuten fietsen en je staat op de Rompert (winkelcentrum) en trouwens op de Rompert is ook een hele mooie buurt, echt heel veel groen en mooie huizen. Ik weet overigens niet of het huurhuizen zijn.

Groet Cas