Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

EBBC moet weer leven

• Klaas

Maar eens een poging na die interessante discussie over de speaker in De Maaspoort bij de thuiswedstrijde van EBBC. Alle postings daarover zijn trouwens verdwenen. Censuur?

Hoe komt het toch dat er nauwelijks nog publiek komt kijken bij EBBC? Hoe krijgen we gang er weer in naar de mooiste en grootste basketbalhal van het land en de enige basketbalclub van Nederland met een internationale reputatie? Natuurlijk door goed te basketballen, maar zijn er ook meer andere mogelijkheden? Ik ben benieuwd.

• Jan-Peter

Beste Klaas,

Helemaal gelijk. Ik ben iedere thuiswedstrijd bij EBBC en ga vaak ook uitwedstrijden kijken (als het niet te ver weg is). Ik ben tenslotte niet zo goed ter been meer. Ik denk dat EBBC behalve aantrekkelijk basketbal, hetgeen er overigens dit jaar tot mijn genoegdoening volop was, meer moet bieden aan amusement vóór, tijdens en zelfs na de wedstrijd. Ga geen teams imiteren uit de NL competitie, want dat zijn zwakke kopieën van EBBC uit voorgaande jaren. Ik denk b.v. dat de toeschouwers op een groot scherm beelden moeten kunnen zien van EBBC (historie en heden) op een geschikte plaats op weg binnen de Maaspoort naar hun zitplaats. Probeer interwiews te maken vóór, onder de rust van en direct na de wedstrijd, live op lokaal TV-netwerk en laat dat zien op zo/n reuzescherm of op kleinere monitoren. De interviewer moet een geschikte dynamische clubverslaggever zijn, die het team het hele jaar volgt. Wie heeft nog meer?

Jan-Peter.

• Pieter V.

Ik zag op de website van EBBC dat men het forum heeft gesloten vanwege de te negatieve tendens van de discussies.

Ik weet niet wie daar de dienst uitmaakt en dit heeft beslist, maar die gast moet toch weer terug naar de schoolbanken en zijn Nederlands ophalen. Ik heb de discussies gevolgd en er zelfs een bericht op achtergelaten. De tendens was kritisch, maar zeker niet negatieve en er werd al helemaal nergens op de man gespeeld. Ze moeten van EBBC maar eens op usenet gaan kijken. Daar wordt heel wat steviger uitgehaald. Nee, niet naar EBBC, want buiten Den Bosch vindt men dat niet zo belangrijk.

Ik vind ook dat de club wel degelijk kans maakt op een grote toekomst, maar dan moet er wel het een en ander veranderen. Vrijwilligersbeleid, verbetering van de faciliteiten voor de jeugdleden, een blitsere presentatie bij de thuiswedstrijden en een manager die zijn afspraken en toezeggingen WEL nakomt.

• Knul

Kom niet aan onzen Kees, want hij is de beste.

Zegt ie zelf

• marcel S

net zoals bij alle sporten komt het publiek af op de resultaten. helaas heeft ebbc die de laatste jaren niet geboekt. ik heb de uitslagen wel gevolgd maar ga nooit kijken. vroeger alleen de play-offs. dit jaar helemaal niet. den bosch heeftmaar een beprekt basketbalpubliek in mijn ogen. maar als er successen zijn komen de sportliefhebbers vanzelf. zie mij in het verleden. dus sponsors en dus ook goede resultaten kunnen ebbc nieuw leven inblazen.