Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Inbraakgolf Den Bosch

• Peter

In Den Bosch is momenteel een enorme inbraakgolf aan de gang, maar in het Brabants Dagblad lees ik daar geen letter over. Soms eens een simpel inbraakje. Maar dat half december op de Duitlaan op De Maaspoort op één avond VIJF huizen zijn leeggeroofd, daar hoor je niks over.

Andere straten op De Maaspoort die ‘geplunderd’ zijn, zijn voorzover ik zeker weet het Zilverpark, de Meester Bierkuslaan, de Schout Dicbierlaan, Jan Mosmanslaan en Stapelen.

Ook elders in de stad (Hintham, het dure deel van de Graafseweg, centrum) zou het er ruig aan toegaan. Ik kom zelf in mijn eigen netwerk tussen half december en Oudjaarsnacht al tot achttien (!!!!) inbraken. Twee zelfs met buitenproportioneel geweld, waarbij de aangevallen bewoners wel een van de vijf daders in het nekvel konden grijpen. Die is aan de politie overgedragen.

De politie vertelt slachtoffers dat er vermoedelijk sprake is van een Oosteuropese bende die het doet. Nou is de aangehouden inbreker van een andere (niet-Nederlandse) nationaliteit, maar ik wil verder geen olie op het vuur gooien.

Ik vermoed dat de politie bang is dar onrust wordt gekweekt als het bekend wordt gemaakt, maar volgens mij bereik je met je waarschuwing eerder dat bewoners attenter zijn op geluiden bij buren waarvan ze weten dat ze niet thuis zijn bijvoorbeeld.

• Johan Leekens

Volgens Bastion Oranje ontkent de politie de inbraken.

De man achter Bastion Oranje zegt dat er in november en december nochtans 150 inbraken hebben plaatsgevonden in de Aa-wijk en De Maaspoort. De politie erkent een deel, maar zegt dat de inbraken na verhoogde suveillance in hoeveelheid zijn afgenomen.

Dat laatste is dan wel heel snel gegaan, want in De Maaspoort is tijdens de Kerstdagen op 12 plaatsen ingebroken. Op oudjaarsavond is er zelfs in 16 huizen ingebroken.

Knap hoor dat ze bij de politie al na drie dagen in het nieuwe jaar kunnen constateren dat het is afgenomen.

Dat kan twee dingen betekenen.

A. De frekwentie van inbraken was dagelijks en in een hele grote hoeveelheid

B. Ze liegen dat ze barsten.

Ik houd het op het laatste.

Johan.

• Peter Stuif

Vanmiddag is er een grote bijeenkomst geweest op het Stadhuis om het politiekorps te eren omdat het zoveel goed werk zou doen.

Ik weet nu wel zeker waarom de politiewoordvoerder de inbraakgolf ontkent. Toegeven dat er meer dan 200 inbraken in anderhalve maand hebben plaatsgevonden, dat zou niet echt van pas komen op zo'n feestelijke dag.

Ik heb mijn maatregelen thuis al getroffen. Ik hoop de rest van Den Bosch ook.

• Ann

Inderdaad je hoort of ziet er helemaal niets van ,Vorige week stond er een auto bij de garage en de dag erna nog steeds. twee dagen later belde we de politie(kon ook van mensen zijn die kwamen logeren,(Wisten wij veel!!!) kenteken opgenomen en wat bleek hij bleek GESTOLEN te zijn zijn……. gerooft van een vrouwtje wat in het ziekenhuis ligt…

Drie jaar geleden was er een pyromaan bezig in de wijk de reit.( anderhalf jaar lang)… hebben we ook nooit niets meer van gehoord of gezien op tv of krant

Stel dat ze dat wel bekend maken dan kunnen de mensen de boel een beetje in de gaten houden …….. zou misschien ook een idee zijn.

groetjes Ann

• Dees

Wat kan ik nog meer toevoegen……….

Ik ben het eens met de andere mensen die hier al hebben geschreven.En zeker met Johan !!

Politie kan niets doen zeggen ze, en aangifte doen hoeft tegenwoordig ook al niet meer als je het hen vraagt.

Inbraken op de Aawijk zover ik nu weet : Geulweg ,Jekerstraat ,Rondom het Roosmalenplein , en god weet nog meer.

Aanpakken die handel.Peter schreef:

>

> In Den Bosch is momenteel een enorme inbraakgolf aan de gang,

> maar in het Brabants Dagblad lees ik daar geen letter over.

> Soms eens een simpel inbraakje. Maar dat half december op de

> Duitlaan op De Maaspoort op één avond VIJF huizen zijn

> leeggeroofd, daar hoor je niks over.

>

> Andere straten op De Maaspoort die ‘geplunderd’ zijn, zijn

> voorzover ik zeker weet het Zilverpark, de Meester

> Bierkuslaan, de Schout Dicbierlaan, Jan Mosmanslaan en

> Stapelen.

>

> Ook elders in de stad (Hintham, het dure deel van de

> Graafseweg, centrum) zou het er ruig aan toegaan. Ik kom zelf

> in mijn eigen netwerk tussen half december en Oudjaarsnacht

> al tot achttien (!!!!) inbraken. Twee zelfs met

> buitenproportioneel geweld, waarbij de aangevallen bewoners

> wel een van de vijf daders in het nekvel konden grijpen. Die

> is aan de politie overgedragen.

>

> De politie vertelt slachtoffers dat er vermoedelijk sprake is

> van een Oosteuropese bende die het doet. Nou is de

> aangehouden inbreker van een andere (niet-Nederlandse)

> nationaliteit, maar ik wil verder geen olie op het vuur gooien.

> Ik vermoed dat de politie bang is dar onrust wordt gekweekt

> als het bekend wordt gemaakt, maar volgens mij bereik je met

> je waarschuwing eerder dat bewoners attenter zijn op geluiden

> bij buren waarvan ze weten dat ze niet thuis zijn bijvoorbeeld.

• Peter

De politie kan lullen wat ze wil, maar de inbraakgolf houdt aan.

Afgelopen zaterdag (15-1) op De Maaspoort alleen al 7 huizeninbraken. En dat vóór 23.00 uur. In een geval konden de thuiskomende bewoners een dader aanhouden en aan de politie overdragen. Een joch van 14 jaar.

En wat meldt het Brabants Dagblad hedenochtend? Helemaal niks dus. Zeven inbraken op een avond in drie straten is kennelijk normaal tegenwoordig.

Word het niet tijd dat we een burgerwacht gaan instellen?