Hallo bezoekers van dit forum.
Ik plaats ook even hier dit bericht, omdat ik niet weet hoe en waar ik het anders op een Bosche site kan plaatsen. Er is gisteren wel een artikel in het Brabants dagblad hierover verschenen, maar een krant is zo'n vluchtig medium.
Vanaf 18 januari 2005 is in Rosmalen een tentoonstelling te zien van mijn borstkanker-verwerkingsbeelden.Plaats van de expositie: boekhandel ‘DE OMSLAG’, Dorpsstraat 67, Rosmalen. Openingstijden: di t/m do 09-18.00 uur, vrij. 09-21.00 uur , za 09-17.00 uur. De expositie duurt t/m zaterdag 26 februari 2005.
Toen ik, Annie Segers begin 2002 de diagnose borstkanker kreeg was het maken van keramische beelden voor mij een manier om greep te krijgen op die emotionele en bedreigende situatie. Mijn beeldenreeks, die bestaat uit 15 beelden, is te beschouwen als ‘een kunstzinnig verslag van een kankerverwerkingsproces’. Met de op de expositie aanwezige beeldengroep: ‘Lotgenoten: delen is helen ’ werd ik in 2003 geselecteerd voor deelname aan de tentoonstelling ‘KANKER IN BEELD ’ die één keer in de vijf jaar met subsidie van het KWF in de OUDE KERK in Amsterdam gehouden wordt.
Met de expositie wil ik mijn ervaringen delen met lotgenoten en de mensen die bij de behandeling en verwerking van kanker betrokken zijn, zoals verpleegkundigen, artsen, psychologen, maatschappelijk werkers en studenten gezondheidszorg. Maar ook andere belangstellenden zijn natuurlijk van harte uitgenodigd de expositie te bezoeken.
Het doel van de expositie is om er een taboe-doorbrekende, inzichtgevende ,steunende, en inspirerende werking van uit te laten gaan.
Ik wil met de expositie zichtbaar maken dat het krijgen van een diagnose kanker lang niet altijd meteen het einde betekent, maar dat het juist een inspiratiebron kan zijn voor het ontwikkelen van een nieuw talent en het maken van verwerkingskunst.
JE BENT HARTELIJK WELKOM!
Mochten er nog meer sites zijn in Den Bosch waar het zinvol zou zijn dit bericht te plaatsen dan hoor ik dat graag. Bij voorbaat dank.
Een hartelijke groet van
Annie Segers
www.samenmeer.nl