Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

uithuiszetting wietkwekers onjuist

  • onbekend

    Wanneer je een huis huurt van een woningbouwvereniging en je wordt betrapt op het telen van wiet, dan zetten ze je uit huis. Dat is hun goed recht. De woningbouwverenigingen in Den Bosch werken echter samen en hebben besloten om mensen die dit is overkomen vervolgens 3 jaar lang geen huis meer te verhuren. Daarmee zijn de woningbouwverenigingen op de stoel van de rechter gaan zitten en maken zij in feite misbruik van hun machtspositie. Als dit besluit zo rechtlijnig wordt uitgevoerd als dat het nu wordt gebracht, dan ontstaan er een aantal vragen:

    - keurt een rechter deze regel goed wanneer hij getoetst wordt?

    - volgt er niet nog veel meer onrust dan er nu al is, bij iedere huisuitzetting kunnen er per slot weer rellen worden verwacht.

  • Een inwoner uit DenBosch

    Er volgt nog meer onrust want waar moeten deze mensen nu heen!?????

    Wachten op de volgende rellen denken de meesten dan of er moet een alternatief zijn.

  • anna

    zolang ik de huur betaal, heeft de bouwvereniging er geen ene moer mee te maken

    wat ik in mn huis doe.

  • Nico

    Ben zelf ook gepakt met mijn gezin vanwege zo,n plantage.

    We kunnen bij niemand aankloppen en ook niet meer bij de woning stichtingen. of partikulieren.

    In omgeving Rotterdam Hoogvliet spijkenisse..

    Althans zo ziet het er nu voor ons uit..

    Ik heb een goede baan en heb een modaal inkomen, Mijn vrouw werkt hierbij ook..

    We zijn begonnen aan een kwekerij omdat wij in het verleden een lening hadden genomen van 5400 euro.. elke maand netjes afgelost.. Na een jaar nog steeds netjes aan het betalen stond er een deurwaarder aan de deur die beslag wilde leggen voor een bedrag van 7400 euro.

    Vervolgens hadden wij onze bewijslast aan hen overgedragen en was er nog een rest schuld van 2800 euro .. dat klopte ook maar zij hadden immers alles overgenomen.. dus gingen de termijn bedragen naar hen toe.

    Vervolgens alles volledig betaald te hebben horen wij 3 jaar niets.

    Tot ik plots op kantoor werd geroepen door personeelszaken dat zij een brief hadden van het kantoor over loonbeslag .

    In eerste instantie zij ik dat dat niet kon want we hadden niets. bleek het om de lening te gaan van 5400 euro die allang is voldaan en inmiddels het loonbeslag 11000 euro was wat dus samen 16400 euro word.. duur leninkje al zeg ik het zelf..

    Vervolgens was de inhouding per direct ingegaan. Ik en mijn vrouw verdienen samen ongeveer zo'n 3500 euro netto. Daarop zijn ook je lasten berekend.. zoals de huur , je auto enzovoorts..

    Ik heb een collectieve zorgverzekering via de zaak wat dus inhield dat ik 345 euro netto op mn rekening kreeg bijgeschreven

    zo'n 3 maanden lang daarna mochten wij het doen met 1140 euro per maand..

    Dit alles was mogelijk doordat ik op verstek was veroordeeld al na 8 maanden van het afsluiten van die lening waar wij totaal niet van op de hoogte waren want dan het verhaal een heel andere wending gekregen..

    Tot op heden zijn we nog steeds bezig het geld terug te krijgen..en dan kun je op papier laten zien dat er betaald is..

    Zou je denken zo geregeld.. Nee er word gezegd dat er met de gegevens zijn geknoeid cq vervalst.. alsof je dat zou dioen voor een lening van 5400 euro..

    En als je dit bekijkt word wiettelen als crimineel beschouwd Dit kan gewoon..

    Door de mazen van de wet kom je er wel..

    En dan begin je via via het spul op zetten en proberen daarmee je gezin te onderhouden je lasten te voldoen en dat volhouden tot je loonbeslag over is .. bij ons is het niet gelukt alleen hebben we nu een stempel van heb ik jou daar..

    Ps.. Alles word in het zwarte daglicht begeleid wat betreft wiettelen… Crimineler kan niet en bla bla..

    15 jaar terug nam iedereen genoegen met een klein hokje de nadruk lag wel in een grijs gebied maar iedereen was tevree. weinig problemen .. de problemen zijn ontstaan doordat mensen die willen telen grotere risico's lopen. daardoor komen er gevaarlijke situaties omdat ze het maximale uit het net willen ontrekken omdat risico voor een paar lampjes de verdiensten niet meer tegenover de kosten en straf staan..

    Het gaat de overheid simpel over de verdiensten uit de wietteeld punt en het overige word als argument aangetrokken dik in de media en het internet over gevaarlijk en noem maar op..om ze op te rollen want ze hebben allemaal van die technische snufjes wat moeten ze dan nog met die kliklijn..

    Waarom met aldie techniesche snufjes zijn bij het doorzoeken van woningen nog altijd 1 a 2/3 van de woningen niets te vinden.

    Omdat een omwonende zogenaamd zijn buren niet vertrouwd.. huiszoekingen mogen alleen maar onstaan na nadrukkelijk onderzoek en toch word privacy geschonden bij mensen die niets hebben.

    Maar het is niet normaal dat wij als crimineel worden bestempeld waardoor alles is ontstaan door een instantie met behoorlijk wat meer rechtskennis.Uiteindelijk begin je in nood aan deze oplossing en ben je crimineel..

    het is natuurlijk heel normaal om een voorstel te doen bij de kamer om plaatselijke gemeentelijke (drugs) kwekerijen voor te stellen.. Een bestuurlijk iemand met stropdas die dan zijn zakken vuld.. daar komt het op neer..

    Die vast goed ondernemingen die voor 18 miljoen hebben gefraudeerd. die berecht worden..– worden die wel berecht of komen ze gezzelig op visite bij de buurman rechter met een dikke envelop.. Raken dat soort mensen alles kwijt waaronder ook hun eigen woning..– ik denk het niet– dat zijn mensen van de maatschapij.. wij wiettelers zijn het uitschot van de maatschappij..

    mvg

    Nico

    Want het is niet veilig de installaties bij illigale kwekerijen.. dat is toch de reden vanhet strenge belijd..

    Wat doen de hennepteams dan in een maisveld waar het in princiepe gewoon in het wild groeid..

  • marina

    Ja welja, zeg! Iets doen wat volgens de wet crimineel is, en dan achteraf lopen huilen dat je je als een crimineel behandeld voelt! Je betn door niemand gedwongen om wiet te telen, dat heb je altijd nog zelf besloten en gedaan. Dat je domme financiele beslissingen hebt genomen, geeft je nog niet het recht criminele zaakjes op te zetten. Dat zou wat zijn! Je wringt je in allerlei bochten om de verantwoordelijkheid buiten jezelf te leggen. Zo schrijf je o.a.:

    >>zo'n 3 maanden lang daarna mochten wij het doen met 1140 euro per maand<<

    Jeetje! Dat is iets meer dan mijn TOTALE inkomen per maand! (waar dan nog alle lasten vanaf moeten!). Dus wat zeur je nou?

  • marina

    Dus brandonveiligheid gaat jouw buren niets aan? Lekker buurvrouw ben jij.