Zaterdag 5 november jl. hebben de stichtingen Leaseverlies, Eegalease, de Consumentenbond en de Vereniging van Effectenbezitters een door Dexia betaalde advertentie in de landelijke dagbladen geplaatst.
Daarnaast stuurt Dexia de laatste weken haar aandelenlease-gedupeerden, die te kennen hebben gegeven voor de Duisenberg-regeling in aanmerking te willen komen, een brief met een “Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling†toe.
Mogelijk behoort ook u tot één van die “gelukkigenâ€Â, mogelijk heeft u nog niets ontvangen.
Misschien heeft u al uw heil gezocht in een juridische procedure, misschien heeft u nog steeds niet besloten wat u moet doen.
Het is nog steeds niet te laat om in verweer te gaan!
Op 12 november 2005 wordt in zalencentrum “De Velderie†aan de Prins Bernhardstraat 1 te Roermond een informatiemiddag gehouden. Op deze informatiemiddag, georganiseerd door Beursklacht en de Vereniging Payback (belangenbehartigers van aandelenlease-gedupeerden) wordt u duidelijkheid gegeven over collectieve procedures en juridische stappen die u nog kunt nemen. Tevens zal een advocaat aanwezig zijn, die u juridische duidelijkheid kan geven.
Onderwerpen die aan de orde zullen komen, zijn onder.andere:
- Wat betekent dit Dexia aanbod voor mij als ik daarvoor teken?
- Wat gebeurt er met mijn BKR registratie?
- Wat gebeurt er met de BKR A-notering als ik ben gestopt met betalen?
- Wat moet of kan ik doen als ik het aanbod te mager vind en niet teken?
- Kan ik nog procederen als ik niet teken?
- Wat zijn mijn kansen dan?
Op al deze vragen proberen wij u een zo duidelijk mogelijk antwoord te geven. Informatiemateriaal zal in ruime mate aanwezig zijn, zodat u het in alle rust nog eens na kunt lezen om daarna pas te beslissen.
Vooruitlopend op wat zaken die aan de orde zullen komen:
De Duisenberg-Regeling waarmee Dexia u probeert over te halen, roept nog steeds vele vraagtekens op. Zo gaat de regeling alleen over de restschuld. Al de door u betaalde termijnen bent u kwijt.
Vereniging Payback werkt nauw samen met Beursklacht die in een collectieve procedure strijdt voor:
o Terugbetaling van alle termijnen
o Terugbetaling van de volledige restschuld (als u die betaald zou hebben) of kwijtschelding ervan
o Eventuele gevolgschade door het afsluiten van vervolg overeenkomst(en) zoals bijvoorbeeld betaalde restschuld uit het verhogen van de hypotheek.
Mocht u niets voelen voor een collectieve procedure, die werkt met een gebundelde dagvaarding, dan kunt u ook nog kiezen voor een eigen advocaat die een proces kan voeren voor de zojuist genoemde beoogde doelen.
Als u de mening bent toegedaan, dat u nu eindelijk “rust in de tent wilt hebbenâ€Â, dan kunt u het “Acceptatieformulier Vaststellingsovereenkomst Duisenberg-Regeling†ondertekenen. Daarmee ziet u dan definitief af van een juridische mogelijkheid om, tevens voor andere contracten die u bij Dexia hebt, tegen Dexia te procederen. Beursklacht en de Vereniging Payback zijn echter van mening, dat u in een gerechtelijke procedure meer geld en vooral gerechtigheid kunt behalen.
Onze mening is:
DUISENBERG-REGELING: EEN DOOFPOTREGELING, NIETS VOOR U ….
Komende zaterdag willen wij u graag die duidelijkheid over het aandelenlease-leed verschaffen.
U krijgt volop gelegenheid tot het stellen van vragen en wij willen u daar een duidelijk en eerlijk antwoord op geven.
Tot zaterdag 12 november 2005 in zalencentrum “De Velderie†Prins Bernhardstraat 1
in Roermond. De zaal is open om 13:30 uur.
Vereniging PAYBACK
Postbus 90
7700 AB DEDEMSVAART
www.pay-back.nl
Beursklacht
Postbus 2020
2002 CA HAARLEM
www.beursklacht.nl