Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Op zoek naar bijzondere verhalen voor TV

• TV producent

Ik ben producent van een TV programma. Voorjaar 2006 starten wij met de opnamen voor een talkshow voor een aantal commerciele, regionale TV stations. Voor deze talkshow zoeken wij gasten met een verhaal! Denk hierbij aan onderwerpen zoals:

Moeder en gedetineerd

Ouders worden van een Down-kind

Fobie/aandoening die een leven beheerst

Jongeren met een handicap/ziekte

Homo in een heterohuwelijk

Moslima

Relatie met groot leeftijdverschil

Leven na het verlies van kind

Buitenechtelijke relatie

Bijzonder beroep (taboe)

Lotto gewonnen, hoe verandert het je leven

Relatie met een loverboy

Van een heel rijk naar een heel arm leven

Maar ook ervaringen/verhalen die hier niet bijstaan, en zeker de moeite van het bespreken waard zijn, zijn van harte welkom!

Heb jij de behoefte om je verhaal te doen in een stijlvol en spraakmakend programma en wil jij jouw verhaal vertellen aan de ‘buitenwereld’, om wat voor reden dan ook?

Mail me dan zsm jouw verhaal in het kort (tot zover dat mogelijk is) met een foto!

Onkosten worden vergoedt. Opnamen vinden op vooraf geplande opnamedata plaats in Brabant.

Ik hoop dat jij naar buiten durft te treden met jouw verhaal; het helpt niet alleen jou om e.e.a. te verwerken maar je helpt wellicht ook andere die in een soortgelijke situatie zitten.

Wij zitten voor je klaar!

Bedankt alvast voor je reactie…

• Cor

Waarom geen naam bij dit bericht?

Logisch dat je geen reaties krijgt!

• Jolande de Kruyf

Beste Cor,

Welke naam wil je weten; de programmanaam is “Life!”, de zender is RTV10, de producent heet Jolande de Kruyf en het productiehuis Schaep met 5 poten; kun je hiermee uit de voeten?

Jammer dat je er direct van uitgaat dat ik geen reactie krijg; ik noem 69 (bruikbare) reacties niet nix, maar gezien me nog wat tijd rest blijf ik op zoek naar dat ene bijzondere verhaal. De reden dat er geen reacties op de site zelf staan heeft er wellicht mee te maken dat het hier vaak om privacy-gevoelige onderwerpen gaat, waardoor mensen er dus kennelijk voor kiezen om me persoonlijk te mailen.

Heb jij, na deze informatie, nog een goed verhaal voor me of was je reactie eerder een opmerkzaamheid?

Bedankt voor je reactie,

Met vriendelijke groet,

Jolande de Kruyf

• Lieke Janssen

Betreft: Gastronomisch Evenement met “De Geintrappers”

Geachte heer, mevrouw,

Hierbij zouden wij ons graag willen voorstellen als vier studenten van International Hotel Management School in Breda. Elk jaar wordt er door de tweedejaars studenten van deze opleiding een Gastronomisch Evenement georganiseerd. Het is de bedoeling dat wij met dit bijzonder evenement winst maken en de opbrengst aan het goede doel schenken.

Voor dit gastronomisch evenement is een bepaalde tijd toegewezen; het moet binnen nu en twee maanden tijd plaatsvinden. Alles moeten wij zelf regelen; de promotie, iets om het evenement bijzonder te maken, sponsoren zoeken, een culinair gedeelte en nog veel meer.

De reden dat we u schrijven is eigenlijk om uw samenwerking en hulp te vragen. Wij zijn nu twee weken bezig om dit evenement te organiseren. Wij zijn in contact gekomen met “De Geintrappers” uit Vlijmen, een muziekgroep bestaande uit verstandelijk gehandicapten. Vorige week hebben wij de repetitie van de muziekgroep bij mogen wonen om vervolgens met de begeleiding ideeën uit te wisselen. Samen zijn wij al een heel eind gekomen, alleen de locatie is nog onzeker. Het evenement moet op zaterdag 29 april gaan plaatsen vinden in de omgeving van Vlijmen, wij hebben volgende week een afspraak met het “Land van Ooit”.

Het zou voor ons en “De Geintrappers” geweldig zijn om hier mee op TV te komen. Het wordt een bijzonder evenement, alles wordt door ons studenten zelf geregeld en de opbrengst gaat naar het goede doel. Als goed doel hebben wij Stichting “De Geintrappers” gekozen. “De Geintrappers” kunnen op deze avond ook meteen hun nieuwe cd promoten.

We vroegen ons af of u geïnteresseerd bent om met ons samen te werken, op het gebied van een televisie uitzending of anders als sponsor. Wij begrijpen dat dit niet helemaal het soort verhaal is waar u eigenlijk naar opzoek bent.

Meer informatie over onze school vindt u op www.nhtv.nl, opleiding International Hotel Management.

Informatie over “De Geintrappers” vindt u op www.geintrappers.nl.

Alvast vriendelijk bedankt.

Met vriendelijke groet namens de groep,

Lieke Janssen

• willem.

Beste cineast,verhalen???ik weet niet waar ik moet beginnen en stoppen,m,n leven en belevenissen passen niet in een 10 boeken,als ik die flauwekul zie van ‘'wonderen bestaan’'lach ik alleen maar, wonderen???ik zal er een paar op noemen'm,n vliegtuig was vol(tenerife)en baal! 5 minuten later zie ik achter hetglas de boel uit elkaar knallen!!/ik rij de tunnel uit bij italie en frankrijk en een stem zegt,ga er nooit meer door heen….2 minuten later staat ie in brand met 3000 graden,/i.v.m een ongeval luig ik 2 maanden in coma,en krijg een rondleiding in de hemel,(ik ben een nuchtere amsterdammer) maar als ik vraag te mogen blijven zegt een stem…je werk is nog niet klaar…huilend word ik wakker en leef weer met een beter denk vermogen.en redt tal van mensen van de dood.

In een buurtonline oproep alhier doe ik nu anno 2006 een oproep voor het kostbaarste wat ik verloor……het mooiste wat ik in m,n leven ontmoette Juriena!!!

na 10 jaar was ze opeens weg spoorloos!!!!!!en wat ik in die 10 jaar met haar heb mee gemaakt is niet te beschrijven zo mooi….Ik heb 5000€ uitgeloofd voor de tip,en ben zelfs naar Turkije geweest bang dat zij en haar kindjes ontvoerd waren door haar maffe ex…ondanks al m,n verhalen en belevenissen ben ik nu gebroken,kapot,stuk en wanhopig!!!Waarom?????waar is ze???wat heb ik gedaan???alles was ze voor mij!!!!en nu???nu niks meer!!!Ik heb geen zin meer,na haar is er niets meer en wil niet meer…elke dag is een marteling zonder hoop…..

maar wat kan kijkers dat schelen…als er iemand is die mijn verdriet kan oplossen en het enigste terug kan geven….ik luister……willem

• willem.

ps m,n woonplaats is Baarn, van het leven van mijn Juriena komt uit:

''De valse sluier'' het waargebeurde verhaal

zij was jong en avontuurlijk…

vertrok naar Turkije…

en trapte in het sprookje van 1000 en 1 nacht…

het werd een nachtmerrie…..

Citaat:

M,n dochtertje huilt in de donkere kamer die bedekt zijn met luiken voor het enige raam,even ervoor kwam haar vader die al haar knuffels mee nam en neer gooide op het pleintje van het dorp,zelf mag ik niet naar buiten,en ook m,n dochtertje zit samen met mij al maanden binnen.

Ik smeek om haar knuffels niet weg te geven,en hem uit te leggen dat dit het enige is wat aan holland herinnerd,maar woedend stormt hij op me af en slaat me,ik wil m,n dochtertje bescheremen,maar val,en opeens zie ik een pistool in z,n hand en hij schreeuwt naar ons,hij vliegt op haar af en zet de loop op haar hoofdje, Ik bid en smeek en laat hem de knuffels houden,hij loopt woedend naar buiten de deur dicht smijtend op slot………………