Ton schreef:
>
> Beste Michel,
>
> enorm bedankt voor je reactie. We zijn bij Piet “the @!#$”
> Klerkx geweest, maar hun hele manier van de klant benaderen
> beviel ons helemaal niet. Hijgerige verkopers in je nek en
> snel moeten tekenen is niet onze manier om een badkamer uit
> te zoeken. Bovendien vond ik hun saniatait afdeling een
> rommelige indruk maken.
>
> Overigens is ons verteld dat Baderie Piels zijn eigen
> installatie doet. Toon den Otter doet dat weer niet. Wel is
> Toon den Otter een typisch familiebedrijf. Over Baderie Piels
> zijn we redelijk enthousiast, mooie spullen en goed advies.
> Ben je daar al eens geweest?
>
> Ook Veghel Sanitair schijnt interessant te zijn
> (http://www.veghelsanitair.nl).
>
> Heb je websites van Tegeltrend en Pagie?
>
> Vriendelijke groet,
>
> Ton
Hallo Ton,
Ik ben blij dat je niet in zee bent gegaan met Piet $$%%$ Klerkx. Jij hebt ze goed ingeschat, het is precies zoals jij het weer geeft; “hijgerige” verkopers die moeten scoren.
Je vroeg naar de websites van de zaken waar ik uit ervaring kan zeggen dat je er nog persoonlijk, vriendelijk en behulpzaam word benaderd, nl W. Pagie en Tegeltrend Hintham. Beiden zijn zoals ik al aangaf kleine zelfstandigen dus verwacht er geen enorme showrooms, ze hebben inmiddels wel websites, dat was vorig jaar nog niet zo.
De website van W Pagie is badentegeldesign.nl en van Tegeltrend in Hintham, hoe kan het ook andersTegeltrendhintham.nl. Vooral de laatste, Tegeltrend in Hintham heeft bij ons een zeer positieve indruk achter gelaten. Ze komen vrijblijvend langs om de maten op te nemen, komen met een vrijblijvende offerte en bellen je niet na of je al een beslissing hebt genomen,.ze zorgen voor de installatie, en doordat ze geen batterij aan hijgerige verkopers hoeven te betalen kunnen ze het dioen tegen zeer concurrerende prijzen. Kortom als het gelazer met Piet Klerkx achter de rug is dan gaan we er zeker weer ons licht opsteken.
Bij Veghel Sanitair krijg ik altijd een vreemd bijsmaakje, wanneer ik hun website bekijk en hun aanbieding “gratis geplaatst” en “gratis tegelzetter” vraag ik mij altijd af waar het dan vandaan komt. Wanneer ik hun prijsindikatie aanhoudt kom ik in ons geval uit op een compleet geplaatste en geïnstalleerde badkamer voor Euro 13.000,– Niet echt een spotprijsje dus. En het lijkt me dat menig concullega van hun het goedkoper kan zonder gratis plaatsing en gratis tegelzetter. De werkwijze van Veghel Sanitair doet me denken aan zo'n schreeuwerige auto aanbieding “nu 1000,- Euro extra inruil”, waarbij ze van te voren de prijs al met 1000 Euro hebben verhoogd; maar ik kan het hier helemaal mis hebben…….
Een collega gaf me ook het advies om ter oriëntatie eens te gaan kijken bij Plieger bij Zaltbommel aan de A2. Daar hebben ze een grote showroom……schijnt.
Ik moet er nog langs gaan, dus daarover kan ik je niks zeggen.
Met Baderie Poels heb ik geen ervaring maar misschien is het een idee om ons daar eens te oriënteren, bedankt voor die tip.
Ik hoop dat je wat aan mijn bevindingen hebt, doe er mee wat je wilt maar zorg er voor dat je een offerte krijgt voor het gehele werk, dat is heel belangrijk om je kosten onder controle te houden.
Groetjes,
Michel