Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

badkamer winkels

• Ton

Beste mensen,

we wonen sinds kort in Empel en we willen onze badkamer vernieuwen. We zijn aan het oriënteren en komen o.a. bij de volgende winkels:

Toon den Otter (Empel)

Piet Klerckx (Waalwijk)

Baderij Piels (Rosmalen)

Mijn vraag:

1. Zijn er mensen bekend met bovenstaande winkels en hoe is jullie ervaring?

2. Zijn er nog andere winkels met goede service?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Ton

• Joop

Ik heb zelf nare ervaringen met ‘Toon den Otter’ uit Empel.

Jaren geleden tegels (50x50 cm) voor een stenen vloer in de woonkamer (86 m2) gekocht. Mark den Otter zei dat we ruim moesten nemen, omdat er bij het leggen altijd stenen versneden moesten worden. Hele tegels zou hij terugnemen. Het waren prijzige tegels. We hielden er uiteindelijk 16 over, maar Mark kon zich de mondelinge belofte niet meer herinneren. Uiteindelijk hebben we ze aan iemand doorverkocht.

Materiaal was goed. Goede kwaliteit. Op tijd geleverd. Maar afspraken met hen moet je dus wel duidelijk op papier zetten!!

• Ton

Joop - bedankt voor je reactie!

• il commentatore

Beste Ton,

Ook wij zijn op zoek naar een nieuwe badkamer en hebben ons in de buurt van 's-Hertogenbosch Waalwijk georienteerd.

U noemt 3 grote badkamerzaken met mooie grote showrooms.

Mijn advies is gebruik de ketens om je te oriënteren, maar absoluut niet om er een badkamer aan te schaffen.

Wat is namelijk het geval: bij de ketens die noemt bestel je eigenlijk alleen maar tegels en sanitair, het plaatsen gebeurd door een door de keten ingehuurde derde partij, wat het onnodig duur maakt. Bij het ofreren kunnen ze slechts een schatting maken van de plaatsingskosten, met andere woorden wanneer je er een order plaatst weet je absoluut niet waar je echt aan toe bent.

Momenteel ben ikzelf in een juridisch conflict met Piet Klerkx in Waalwijk. Zij hebben een grote fout gemaakt bij de offerte tekening. Wij vonden de geschetste situatie erg mooi en hebben zijn fout over het hoofd gezien. Nu eisen zij van ons betaling van de annuleringskosten, terwijl wij de koop hebben ontbonden omdat zij een fout gemaakt hebben…. Feit is dus dat wij nu al meer dan een jaar met een steeds slechter wordende badkamer zitten.

Mijn advies is ga naar een klein (familie)bedrijf die ook de installatie voor zijn rekening neemt. Je hebt met 1 partij te maken. Wijzelf hebben goede ervaring met Tegeltrend in Hintham en Pagie in 's-Hertogenbosch, het zijn eerlijke hardwerkende mensen. Zodra het juridische gevecht met Piet “the @!#$” Klerkx over is zullen we zeker weer naar hen toe gaan voor een offerte.

Succes met je keuze

Michel

• Ton

Beste Michel,

enorm bedankt voor je reactie. We zijn bij Piet “the @!#$” Klerkx geweest, maar hun hele manier van de klant benaderen beviel ons helemaal niet. Hijgerige verkopers in je nek en snel moeten tekenen is niet onze manier om een badkamer uit te zoeken. Bovendien vond ik hun saniatait afdeling een rommelige indruk maken.

Overigens is ons verteld dat Baderie Piels zijn eigen installatie doet. Toon den Otter doet dat weer niet. Wel is Toon den Otter een typisch familiebedrijf. Over Baderie Piels zijn we redelijk enthousiast, mooie spullen en goed advies. Ben je daar al eens geweest?

Ook Veghel Sanitair schijnt interessant te zijn (http://www.veghelsanitair.nl).

Heb je websites van Tegeltrend en Pagie?

Vriendelijke groet,

Ton

• il commentatore

Ton schreef:

>

> Beste Michel,

>

> enorm bedankt voor je reactie. We zijn bij Piet “the @!#$”

> Klerkx geweest, maar hun hele manier van de klant benaderen

> beviel ons helemaal niet. Hijgerige verkopers in je nek en

> snel moeten tekenen is niet onze manier om een badkamer uit

> te zoeken. Bovendien vond ik hun saniatait afdeling een

> rommelige indruk maken.

>

> Overigens is ons verteld dat Baderie Piels zijn eigen

> installatie doet. Toon den Otter doet dat weer niet. Wel is

> Toon den Otter een typisch familiebedrijf. Over Baderie Piels

> zijn we redelijk enthousiast, mooie spullen en goed advies.

> Ben je daar al eens geweest?

>

> Ook Veghel Sanitair schijnt interessant te zijn

> (http://www.veghelsanitair.nl).

>

> Heb je websites van Tegeltrend en Pagie?

>

> Vriendelijke groet,

>

> Ton

Hallo Ton,

Ik ben blij dat je niet in zee bent gegaan met Piet $$%%$ Klerkx. Jij hebt ze goed ingeschat, het is precies zoals jij het weer geeft; “hijgerige” verkopers die moeten scoren.

Je vroeg naar de websites van de zaken waar ik uit ervaring kan zeggen dat je er nog persoonlijk, vriendelijk en behulpzaam word benaderd, nl W. Pagie en Tegeltrend Hintham. Beiden zijn zoals ik al aangaf kleine zelfstandigen dus verwacht er geen enorme showrooms, ze hebben inmiddels wel websites, dat was vorig jaar nog niet zo.

De website van W Pagie is badentegeldesign.nl en van Tegeltrend in Hintham, hoe kan het ook andersTegeltrendhintham.nl. Vooral de laatste, Tegeltrend in Hintham heeft bij ons een zeer positieve indruk achter gelaten. Ze komen vrijblijvend langs om de maten op te nemen, komen met een vrijblijvende offerte en bellen je niet na of je al een beslissing hebt genomen,.ze zorgen voor de installatie, en doordat ze geen batterij aan hijgerige verkopers hoeven te betalen kunnen ze het dioen tegen zeer concurrerende prijzen. Kortom als het gelazer met Piet Klerkx achter de rug is dan gaan we er zeker weer ons licht opsteken.

Bij Veghel Sanitair krijg ik altijd een vreemd bijsmaakje, wanneer ik hun website bekijk en hun aanbieding “gratis geplaatst” en “gratis tegelzetter” vraag ik mij altijd af waar het dan vandaan komt. Wanneer ik hun prijsindikatie aanhoudt kom ik in ons geval uit op een compleet geplaatste en geïnstalleerde badkamer voor Euro 13.000,– Niet echt een spotprijsje dus. En het lijkt me dat menig concullega van hun het goedkoper kan zonder gratis plaatsing en gratis tegelzetter. De werkwijze van Veghel Sanitair doet me denken aan zo'n schreeuwerige auto aanbieding “nu 1000,- Euro extra inruil”, waarbij ze van te voren de prijs al met 1000 Euro hebben verhoogd; maar ik kan het hier helemaal mis hebben…….

Een collega gaf me ook het advies om ter oriëntatie eens te gaan kijken bij Plieger bij Zaltbommel aan de A2. Daar hebben ze een grote showroom……schijnt.

Ik moet er nog langs gaan, dus daarover kan ik je niks zeggen.

Met Baderie Poels heb ik geen ervaring maar misschien is het een idee om ons daar eens te oriënteren, bedankt voor die tip.

Ik hoop dat je wat aan mijn bevindingen hebt, doe er mee wat je wilt maar zorg er voor dat je een offerte krijgt voor het gehele werk, dat is heel belangrijk om je kosten onder controle te houden.

Groetjes,

Michel

• Ton

Beste Michel,

bedankt voor je reactie. We gaan zeker een keer bij Tegeltrend in Hintham kijken en ik zal je onze reactie mailen. Ben benieuwd wat jullie van Baderie Piels in Rosmalen vinden. Daar in de buurt zit trouwens ook nog Imabo (www.imabo.nl) - maar hun assortiment sprak ons niet zo aan.

Bij Baderie Piels zijn we geholpen door een zekere ‘Anja’ - op zich heeft zij wel een goede smaak.

We gaan zeker eens kijken bij Plieger aan de A2 (alleen om ideeen op te doen - haha!).

M.b.t. Veghel Sanitair ben ik het helemaal met je eens: bij mij roept ‘gratis tegelzetting enzo’ ook wat wantrouwen op. Ze zullen het geld wel op een andere manier verdienen, denk ik dan.

Okay - succes jullie en tot mailens!

Ton

• Ton

Beste Michel,

ben je al wat verder in je speurtocht? Wij zijn ondertussen bij Tegeltrend Hintham geweest en we zijn best enthousiast…

Groetjes,

Ton

• MGF

Hallo Ton,

Bijna een jaar na jouw laatste mailtje hebben we eindelijk vandaag de knoop definitief doorgehakt en inderdaad voor Tegeltrend Hintham gekozen. (Eerdere pogingen om te reageren op jouw posts, strandden allen door een of ander maf controlegetal dat op mijn andere computer maar niet werkt, waardoor reageren onmogelijk bleek…… Ik hoop dat het op deze pc wel werkt.

We waren in de tussentijd bij Plieger Zaltbommel en Brugman in Den Bosch wezen kijken. Bij de laatste zagen we een mooie opstelling staan en waren daar bijna tot zaken gekomen, maar het opdringerige karakter van de filiaalchef om te tekenen kaldaar deed ons schreewend weghollen. Het schijnt zo te zijn dat er bij deze “ grote jongens ” (Mandemakers, Klerkx en Brugman) een teller bij de deur zit die het aantal bezoekers meet. Van die bezoeken moet minimaal 10% met een getekend badkamer of keukencontract het pand verlaten. We merkten dus ook de onbeschrijfelijke scoringsdrang en verlieten met nieuwe inspiratie en een illusie minder het Brugman filiaal om onmiddellijk richting Hintham te vertrekken.

Bijna 4 jaar!! na ons eerste bezoek aldaar, herkende de baas ons meteen.

Het is een gevoelskwestie, maar bij deze zaak heb ik echt het gevoel dat ik er geen spijt van ga krijgen.

• Ton

Hoi MGF,

leuk weer eens wat van je te horen! We zijn ondertussen ook bij TegelTrend in Hintham geweest. Inderdaad hebben we bij Piet Klerkx dezelfde ervaring: hijgerige verkopers die willen scoren en verkopen. Niet onze keus.

Ik moet wel eerlijk zeggen dat we Tegeltrend Hintham wat onverzorgd vinden. Beetje een rommelige winkel - de meneer daar is uitermate vriendelijk, maar we hebben de knoop nog niet doorgehakt.

We gaan eerst nog even bij Ben Pagie kijken - ken je die? Eens kijken wat voor indruk zij maken. Het gaat ons ook om een eerlijk advies. Maar TegelTrend Hintham houden we zeker in het achterhoofd.

Ben je er qua prijs een beetje uitgekomen? Scheelt TegelTrend Hintham veel qua prijs met de grote winkels?

Succes met je nieuwe badkamer en laat even weten hoe het installeren gaat!

Groet,

Ton