Ton schreef:
>
> Hoi MGF,
>
> leuk weer eens wat van je te horen! We zijn ondertussen ook
> bij TegelTrend in Hintham geweest. Inderdaad hebben we bij
> Piet Klerkx dezelfde ervaring: hijgerige verkopers die willen
> scoren en verkopen. Niet onze keus.
>
> Ik moet wel eerlijk zeggen dat we Tegeltrend Hintham wat
> onverzorgd vinden. Beetje een rommelige winkel - de meneer
> daar is uitermate vriendelijk, maar we hebben de knoop nog
> niet doorgehakt.
>
> We gaan eerst nog even bij Ben Pagie kijken - ken je die?
> Eens kijken wat voor indruk zij maken. Het gaat ons ook om
> een eerlijk advies. Maar TegelTrend Hintham houden we zeker
> in het achterhoofd.
>
> Ben je er qua prijs een beetje uitgekomen? Scheelt TegelTrend
> Hintham veel qua prijs met de grote winkels?
>
> Succes met je nieuwe badkamer en laat even weten hoe het
> installeren gaat!
>
> Groet,
>
> Ton
Hallo Ton,
Jij bent er dus ook zo eentje die niet over één nacht ijs gaat, (Ik dacht dat jouw badkamer er lang en breed zou staan). Pagie is ook zo'n soort Tegeltrend, zijn showroom is iets uitgebreider maar heeft ook meer ruimte dan dat Tegeltrend heeft. Evengoed leken het me eerlijke hardwerkende mensen, wanneer we er met Tegeltrend niet uitgekomen waren, zou Pagie de eerstvolgende geweest zijn om naar terug te gaan.
Over jouw indruk van Tegeltrend; mijn mening is dat veel mensen zich laten leiden door uiterlijk vertoon, en dat dat een foute insteek is. Je moet er “doorheen kunnen kijken”. Alles wat je namelijk in het “uiterlijk vertoon” steekt kost veel geld, wat moet worden terugverdiend. Dat geld steek je dus niet in je klanten. Wat dat betreft staat één van mijn eerste adviezen nog steeds; ge- of mis bruik de mooie dure showrooms van de grote jongens (Klerkx, Mandemakers en Brugman) om je te oriënteren, maar teken in geen geval iets.
(De “grote jongens” doen namelijk niets meer dan een Praxis of Gamma ze bestellen en leveren alleen maar op een afgesproken plek de afgesproken spullen en besteden het plaatsen uit aan een klusbedrijf, waar zij bovendien ook een marge bovenop zetten.) Je betaald echter wél de hijgerige verkopers en de superdeluxe showroom.
Dus noteer welk sanitair en welke tegels je mooi vind en ga daar mee naar Tegeltrend of Pagie of welke andere sanitairleverancier waar je een goed gevoel bij hebt.
Qua prijs zijn we er goed uitgekomen bij Tegeltrend, hij is erg deskundig en weet dus bij de offerte behalve de prijzen van alle sanitair en tegels ook de prijzen van alle materiaal wat nodig is om de badkamer te installeren en hij geeft dus echt een totaalplaatje inclusief installatie. Hij geeft ook standaard een korting, daar hoef je dus ook niet om te zeuren. Ook alle opties zijn bij hem mogelijk (zelf wel of niet de badkamer slopen, zelf puin afvoer regelen etc.) Je weet dus precies waar je aan toe bent en er zijn dus geen verrassingen achtreraf mogelijk. (Dit laatste vinden wij ook heel belangrijk. Dus kortom tot nu toe alles tot onze volle tevredenheid.
Over de installatie kan ik je eind oktober berichten, want als alles volgens planning gaat staat de nieuwe badkamer er dan ook echt. Misschien kan ik dan, als je wilt dan foto's mailen van het installatieproces
Groetjes,
Michel