BRIEF AAN DE GEMEENSCHAP Den Bosch oktober 2006.
Ook binnen het bestuur van het Pastoraal Uitzendbureau (Pub) heerst de opvatting dat PR (Public Relations) belangrijk is. Dat bleek nog onlangs op een bezinningsavond van bestuur en medewerkers van het PUB.
Vrij vertaald betekent PR dat je een web van goede contacten moet opbouwen.
Nog vrijer vertaald maar dan vanuit de definitie van diaconie: een stevige band aanknopen met jouw ( bestaande of nieuw te vormen ) geloofsgemeenschap,met mensen die er-nog-in-geloven dat het beter moet kunnen gaan met hen die sociaal zijn afgeschreven, van wie men zegt dat ze niets opbrengen alleen maar kosten,de zgn. onbemiddelbaren.
Tot zover de inleiding. Nu de uitwerking.
Ik schrijf u als een van de medewerkers van het PUB. 0p 14 en 15 oktober ga ik voor in de liturgische vieringen in de kerk van San Salvator, Schaarhuisplein Den Bosch (Orthen).
U ontvangt deze brief omdat velen met mij weten dat u het PUB een goed hart toedraagt. en dat u hebt ontdekt dat er van mensen-in-de-knel valt te leren, ze houden je een spiegel voor, ze confronteren je met de vraag: zou je met mij willen ruilen?
In de viering is sprake van een trein, waarin mensen zitten die door kwaad zijn overvallen, problemen en zorgen, een ballast die zij met zich dragen.
Er zijn mensen die met hen meereizen en meevechten om te overleven en om zo de dag van morgen aan te kunnen.
Af en toe stopt die trein.
0p zaterdag 14 oktober (19.00 uur) en zondag 15 oktober (10.30 uur) in de San Salvator. U wordt uitgenodigd aanwezig te zijn. Halte San Salvator perron:8 ( PUB bestaat 8 jaar).
De reizigers verwachten van u een groet en een bemoediging.
Zij van hun kant willen u een goede boodschap aanreiken.
Wim de Bekker, pastor.
P.S. De inkt van deze brief was amper gedroogd of er kwam een reactie van deelnemers,medewerkers en bestuur: MOGEN WIJ OOK ONDERTEKENEN?
Hetgeen hier geschiedt, unaniem.
Wie had het ooit kunnen denken: daklozen nodigen mensen uit ter kerke te gaan.
Toegevoegd bericht: Alle actief bij het PUB betrokkenen hebben in feite hun handtekening gezet.