Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindertehuis DE SPRANKEL

  • ans van dinther /trum

    beste paolo ik weet dat mej snelders er nog enkele jaartjes geleden heeft gewerkt en het nu een andere naam heeft maar je weet vats nog wel dat er een sinterklaas viering was en daar werden ook fotos gemaakt die vrouw was ook degeneen waar je je punte van school liet zien je kreeg dan snoep of geld ook weetik dat neneer merceles een priester is ergens bij denbosch maar volgens mij ken jij mijn zus beter want die zat op bosgalm ze heet marie louise en samen hebben we op eekhoorn gezeten wij zijn toen nog de eerste keer naar frankrijk geweest ook is er een boekje uit gekomenen over de sprankelPaolo Brocca schreef:

    >

    > hoi hoi Ans leuk dat er meer en meer reacties komen

    > van vroegere sprankel bewoners meneer Dankers ken ik nog

    > wel ja

    > iedereen had daar toen schrik van of was in ieder geval best

    > onder de indruk van die man als hij in de buurt was

    > hahaha heb jij misschien nog foto's uit die tijd?

    > ikzelf heb oa in de heidehupper gezeten leuke tijd was dat

    > wel helaas is er weinig meer te vinden uit die tijd

    > misschien dat deze berichtjes helpen

    > hoor nog graag van je gr Paolo Brocca

    > lechef_a@hotmail.com

  • riny

    Hallo Ferry ik heb op de eekhoorn gezeten samen met Rieky Gonny Henny en ik Riny Heefer.

    Ik heb een berichtje gezien van Lenie ja ik ken meneer Dankers ook nog wel volgens mij was hij de tuinman.

    Gr RinyFerry Janssen schreef:

    >

    > He riny,

    >

    > dan ben ik benieuwd waar je gezeten hebt. Ik heb daar gezeten

    > van 1968 t/m 1970 met 3 zussen. Eerst zaten wij bij elkaar en

    > later mocht ik alleen naar ik dacht de high chapparel.

    >

    > Ik heb alleen geen flauw idee wie er bij mij in de groep zat.

    > Dus ik ben benieuwd, ook heb ik geen enkele foto uit die tijd

    > van de sprankel nog de personen die er zaten.

  • riny

    O ja ik heb er gezeten van 1962 tot 1968.

    Gr Rinyriny schreef:

    >

    > Hallo Ferry ik heb op de eekhoorn gezeten samen met Rieky

    > Gonny Henny en ik Riny Heefer.

    > Ik heb een berichtje gezien van Lenie ja ik ken meneer

    > Dankers ook nog wel volgens mij was hij de tuinman.

    > Gr RinyFerry Janssen schreef:

    > >

    > > He riny,

    > >

    > > dan ben ik benieuwd waar je gezeten hebt. Ik heb daar gezeten

    > > van 1968 t/m 1970 met 3 zussen. Eerst zaten wij bij elkaar en

    > > later mocht ik alleen naar ik dacht de high chapparel.

    > >

    > > Ik heb alleen geen flauw idee wie er bij mij in de groep zat.

    > > Dus ik ben benieuwd, ook heb ik geen enkele foto uit die tijd

    > > van de sprankel nog de personen die er zaten.

  • ans van dinther /trum

    beste riny dankers was fietsen maker en manesje van alles ik weet nog dat er op de eekhoorn een klap raampje stuk was en hij hem toen moest maken dat ging toen niet we gingen toen nacht wandelingen houden zonder de leiding met wat jongens van hihg chaperel of alleen vaak was dat als peter seuntjens daar als leider dienst had dan was dat bij ons vaak serrie maas we gingen ook vaak naar de kers in oerle op stap

  • gerry bronk

    Hallo allemaal.

    Van 1972 tot 1979 woonde ik ook op De Sprankel in Veldhoven

    Eerst zoals iedereen op Zonnehoek een paar jaar op De Bosgalm en de laatste jaren op de Eekhoorn.

    Zonnehoek weet ik niet zoveel meer van . maar van De Bosgalm nog wel .de leiding was Coletta ,Marry, Mieke (Later groepsleideister op de Eekhoorn )stagiaire Herma en Jacintha.

    Groepsgenootjes die me te binnen schieten zijn David ,Philippe en Brigitte? Ekstein ,Paolo Franca en Angelo Brocca,Rudie van Pothoven ,Ineke Mandemakers, Beppie van Leeuwen.

    Van de staf herriner ik me Dhr van Rixtel een paar jaar geleden overleden ,Marcelissen ,Steultjens , Snelders.

    Een maal in de maand een spelletjes middag in de grote zaal . met Zonnehoek samen op vakantie naar venray en een jaar naar s, gravezande.Het kerkje op het terrein dat is verbouwd tot sportzaaltje.

    Groepsgenootjes van De Eekhoorn Jose , Corrie, Ans en Marie-Louise ,Roos, Diana ,Mary,Anja. Leiding Mieke ,Corrie Serrie (een aantal jaren geleden overleden)Antoinette.

    Samen werken voor de vakantie naar Frankrijk stiekem uit gaan naar de Kers in Oerle

    Er is een hyves van De Sprankel gemaakt kijk daar ook eens op en meld je aan Groeten Gerry

  • Lies van den Oetelaar

    Hallo,

    Ik ben Lies van den Oetelaar en ben op de Sprankel geplaats 29 September 1952, om 11:00 en was slechts 2 uur oud.

    In mei 1956 ben ik geplaats in een pleeggezin.

    Graag wil ik contact met mensen die in dezelfde tijd op de Sprankel woonden,

    Ik weet nog dat zuster Berta er werkte.

    Met vriendelijke groet,

    Lies van den Oetelaar.

  • Philippe

    Hallo lezers, wat leuk deze site aan te treffen!!

    Ik……we (David, Philippe en Brigitte), woonde van 1969 dacht ik, t/m 03-08-1974 op de Sprankel.

    Met z'n drieën kwamen we daar, op een mooie zonnige dag bij de Sprankel aan.

    Zelfs het vertrek, van huis in Eindhoven, staat me nog in het geheugen gegrift.

    En …..hoe kom ik hier eigenlijk………. ik surfde wat af, over de Sprankel en ik kwam de naam Gerry Bronk tegen.

    Huh? Die???

    En toen kwam ik meerdere namen tegen en…………..ja verrek………… die verhalen……….>:D<(tu)

    Ik ben er nog weleens terug geweest, maar het is daar wel veranderd hoor, daar achter in de bossen.

    Sterker nog…….ik kom er elke dag langs, als ik naar mijn werk ga (en terug)!

    Wie kent het niet, de witte transformatorhuisje bij het woonhuis van familie Dankers?

    Hét baken aan de weg (Locht 133), daar linksaf en je was er.

    En foto's heb ik ook………jullie niet meer?

    Volgens mij heb ik nog foto's, met jullie erop, niet van alle, maar toch.

    Ikzelf was vaak te vinden in de bomen, bouwde hutten met etages, ik zat dan ook altijd onder de hars, schrammen en dennennaalden.

    Nou, het lijkt me zeer leuk om jullie eens te ontmoeten na…eh……ongeveer 35 jaar?!::o

    Voor de rest geldt:Ik weet alleen nog, hoe je er vroeger eruitzag….:D

  • avangrieken

    hoi allemaal;Ik waswat aan he surfen en kwam hier terecht.Wat leuk om jullie verhalen te lezen ,nu denken jullie wie is dat nou ? rode annie die met erik verkering had van de hay scaparel .Ik zou het leuk vinden om jullie te onmoeten.Ik zat in de zelfde groep als ROOS ,ANS ,MARIE-LOUSE ,GERRIE, ENZ

    Groetjes Annie van Grieken

  • antoinette marcé

    hallo Gerry

    Wat grappig,ik zat er van 1979 tot?

    ik herinder me coleta,bonnie brandon en peter en jan,die waren allemaal leidsters en leiders op de groep..

    Heb ook een aantal maanden op zonnehoek gezeten en daarna op de boschalm..

    Roos,Corry maar ook een erik en davey broertjes van elkaar of edwin daantje en !..

    Leuk ben wel eens benieuwd hoe het iedereen vergaan is..

    Gr Antoinette

  • Philippe

    Als er mensen zijn die met elkaar willen schrijven, laat dan vrijblijvend een E-mailadres achter.

    Ik, Philippe, geeft er een, misbruik het niet anders stopt het,zonder tegenbericht, dat zou jammer zijn.

    philippe01atxs4allpuntnl (sommige omzetten in punt. en at@)