Hoi allemaal ,
via mijn broer David Ekstein heb ik van deze site gehoord en vernomen dat onze naam veel werd genoemd.
ik ben niet zo goed in namen maar herken wel een aantal.
ook de verhalen heel herkenbaar
de laatste keer dat ik op de Sprankel ben geweest is 6 jaar terug.
iemand in mij straat werkte als begeleidingster en werkte op de bosgalm ,ze vertelde dat het oude gebouw werd afgebroken. dus als ik wilde mocht ik langs komen.
precies 30 jaar en 1 dag later toen ik daar vertrok naar pleegouders ben ik weer terug .
samen met mijn kinderen ben ik er geweest om te laten zien waar mama heeft gewoond en samen met haar broers de jeugd heeft doorgebracht.
had ook nog foto's van binnen de bosgalm meegenomen .
de tv stond nog steeds in de zelfde hoek en de eettafel ook maar leuk om zo je herinneringen op te halen.
ik woon nog steeds in Veldhoven en kom nog geregeld in de sprakelbossen als IVN -schoolgids
de bossen en de speel velden zijn erg veranderd en een aantal dingen heel herkenbaar.
ik weet dat er in Veldhoven nog mensen wonen die op de sprankel werkte
José eerst woonde ze als pupil en er later werkte in de wasserette en sprak me een aantal jaren geleden aan als Brigitje (wat ik al jaren niet had gehoord dat ze zo aanspraken)
ze wist wie ik was ,en kon veel vertellen .ik hoop dat ik haar nog tegenkom en haar vragen of ze wil reageren op de site
van de directie kom ik de hr.de Groot regelmatig tegen
ik heb ook nog een aantal foto's van vakantie en carnaval ik heb ze ooit gekregen van juf Joke van de zonnehoek en Tonneke Snelders.
groetjes Brigitte.