Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kindertehuis DE SPRANKEL

  • ans van dinther

    beste annie en gerry ik heb bij jullie op de eekhoorn gezeten ik ben de zus van marie louise

    ik ben getrouwd en woon in denbosch

    daar is ook frans marcelissen tot priester gewijdt in de st jan

    met m-l-ons marie -louise

    heb ik geen kontakt ze woont in belgie

  • anoniem

    ik ken niemand uit dat kindertehuis, maar ik weet wel dat ze drie kinderen heeft misschien kan ze daarna op zoek

    anoniem

  • annie

    Hoi Ans,.

    wat leuk dat je mijn berichtje heb gelezen

    Hoe oud ben je nu ? En heb je kinderen, en wat zijn nu je daglijkse bezich heden.

    groetjes annie

  • annie

    Hoi anoniem,heb jj niks anders te doen dan onzin uit te kramen of ben wat duidelijker.

    Ik leer mijn pupilen dat ze recht door zee moeten gaan en niet om de brein heen moeten draaien.

    Denk hier maar eens over naar als weer een berichtje achter laat.

    succes Annie

  • anoniem

    Dit is toch recht door zee? Ik zeg alleen maar hoe het zit. Maar goed ik zal uw pupil niet meer benaderen.

  • 1 van haar kinderen

    Beste Annie,

    Ik weet niet wat jij je pupillen allemaal leert, maar recht door zee is daar zeker niet 1 van. Tenminste, niet een geslaagde.

    Ik als 1 van haar kinderen, denk dan ook zeker dat ik recht door zee ben door aan te geven dat ze eerst maar eens naar haar kinderen moet zoeken, voor zij zich bezig houdt met andere. (Of wist je soms niet, dat ze kinderen had?!)

    Beste Annie… als 1 van haar kinderen denk ik dat ik meer recht van spreken heb, dan jij als een van haar vele leermeesters.

    Na jou aanraden, ben ik toch eens gaan denken…. En wat mij keer op keer verbaasd, is dat jij als buitenstaander, een oordeel over iemand kan hebben zonder daar de feiten van te weten. Weet niet zeker of je dan wel een duidelijk voorbeeld bent van een leermeester. Aangezien je je pupillen niet leert dat een verhaal 2 kanten heeft.

    Buiten dat vind ik het wel heel erg onbeschoft, dat jij als buitenstaander het lef hebt om aan te geven dat ik onzin uitkraam… Ken jij het verleden van mijn moeder,door feiten…. of door een verhaal?!

    Al met al beste Annie… lijkt het mij verstandig, dat JIJ maar eens goed nadenkt voor dat je onzin uitkraamt. Aangezien, en ik herhaal weer, je de feiten niet kent!

    Als mijn moeder en jij eens proberen om wel een keer om de brein heen te draaien (Wat dat ook mag inhouden), misschien zien jullie het licht en denken wel 2 keer na voor je het bericht plaats of reageert, met een onzin bericht.

    Zoals je kunt zien beste Annie…. Ben ik niet erg blij met je reactie. Maar ik denk dat ik nu wel duidelijk genoeg ben geweest.

    Ik ben erg benieuwd of je mans genoeg bent om te reageren.

    Met vriendelijke groet,

    1 van haar bloedeigen kinderen.

  • Henri

    Hallo,

    Mijn naam is nu officieel Henri Dahlem. Maar vroeger was mijn echte naam Henri Bolte. Vier jaar lang heb ik met mijn een jaar oudere zus Maria Bolte in het kindertehuis De Spankel gewoond te Veldhoven. Vanaf 1971 tot 1975. Als baby kwam ik al binnen terwijl mijn zus iets ouder is dan 1 jaar.

    Ondanks mijn jongste of prillen jaren heb ik goede herinneringen aan die mooie Brabantse tijd. juist omdat ik van de leidsters toch wamte kreeg. Het feit dat ik in juli 1975 afscheid moest nemen van de de Sprankel deed mij toen veel pijn. Helaas kwam ik in een heel slecht pleeggezin. In 1998 vond ik het zeer ontroerend dat ik via het Eindhovens Dagblad met een van de begeleidsters in contact kwam. Bij die begeleister ben ik thuis op bezoek geweest. Zij had nog foto's waarop ik stond in uit de tijd van de Sprankel. Helaas heb ik de begeleidster maar een keer ontmoet. En verloor ik haar uit het oog. Ze woonde in Eersel. Graag zou ik in contact komen met personen van mijn leeftijd eind dertig begin veertig die tussen 1970 en 1975 ook onderdak hadden in de Sprankel. Mijn zus en ik vielen toen wel op omdat we van Nederlands-Indisch komaf waren.

    Wat moet nog verder over mezelf vertellen. Ik ben de eeuwige vrijgezel die bij gebrek aan beter, politieke theologie en kerkgeschiedenis heeft gestudeerd.Op dit moment houd ik me met de mensenrechten bezig van het grootste volk zonder land : De Koerden. Favoriete hobby : de hardloop sport.

    Helaas maar de subtop wat de 10 en 21 kilometer betreft.

    Ik ben vooral benieuwd hoe tijdgenoten van mijn lichting het nu maken. Mijn zus Maria heeft een gelukkige relatie en woont al 16 jaar in Antwerpen. Natuurlijk zou ik ook met de leiding/begeleidsters uit die tijd in contact komen.

    Met de vriendelijke groet,

    Henri Dahlem

    Arnhem, 22 juli 2010

  • Anoep Gobind

    Geachte heer/ mevrouw, ik heb namelijk in de periode van 1991 t/m 1996 in de sprankel gewoond, ik samen met mijn twee andere broertjes Satish en Sarwan en mijn zusje Aarti, ik vraag mij zelf soms af waar de sprankel nu zit of het zelf nog wel bestaat , vroeger zat het op de Locht 133 in Veldhoven maar nu zou ik graag willen weten waar het nu zit, ik verlang er na om gouw eens nog oude bekenden terug tezien, kunnen jullie mij meschien vertellen waar ik nu terecht kan b.v.d. A. Gobind .

  • Mike verwoord

    Ik heet Mike(Mickel) geb.12-11-1969 ik heb op de Sprankel samen met Edith,Sabine,Renzo,en Nathalia tussen 1975 en 1977 gezeten.

    Mijn leiding heette juffrouw Alda en Colletta..Ik kwam op de sprankel dan kwam je eerst door zo'n witte poort..dan had je rechts een hele grote dennenboom die ze met kerst versierden met lichtjes..dan moest je verder en dan had je rechts een kerkje dat omgebouwd was tot speelkerkje daar kon je met hele grote zachte gekleurde blokken dingen bouwen..dan had je een weg naar links naar boven dan had je links het huis waar wij drieen woonden en rechts had je ook zo'n zelfde paviljoen..wat ik me kan herinneren was ook een speeltoestel waar je aan moest gaan hangen wat heel hard ronddraaiden..een voetbalveld gelegen aan de Turfweg..Ik heb best een goede tijd gehad in vergelijking met wat ik thuis meemaakten..Zo moesten we altijd de tanden poetsen en dan beneden laten ruiken aan de leiding..elke morgen een lepeltje levertraan bah! Ik was 5 toen ik daar kwam en namen zeggen me niet veel..wat ik nog wel weet is dat ik welleens friet moest gaan halen in de keuken waar de iets kleinere kinderen verbleven(waaronder mijn jongere broertje en mijn toen nog babyzusje) en dan moest ik met zo'n karretje dat op gaan halen.Ik ben opgehaald door pleegouders in 1977.

    Ik heb nog wel wat foto's die kun je opvragen dan zal ik ze versturen.daar staat juffrouw Alda op en mijn zusters.

    Ik heb ook nog een groepsfoto gemaakt daar ergens in de buurt van dat voetbalveldje.

  • David Ekstein

    Hoi Allemaal

    het toevallig ik werd ook gezocht door iemand Marie jose heeft mij weer aan het zetten gebracht

    leuk om te lezen wie en waar iedereen is.

    Ja mijn broer Philippe woont ik Eindhoven en mijn zus Brigitte in Veldhoven ik woon sinds dec 2009 in Kaatsheuvel ( vlakbij de Efteling )

    Ik ben ook op hyves te vinden

    David Ekstein